mandag 1. mars 2010

Planlegger en god tur til våren!


Bilde: Her er jeg på vei til en tiurleik et sted sør på almenningen. Min favorittplass!


Det er mars og det betyr vår. Vår betyr utedøgn. Utedøgn med spreke bål, fugleleiker og lysere kvelder. Jeg er nå i gang med å planlegge en tur gjennom Stange almenning som jeg skal bruke fem dager på. Fem dager med høy aktivitet om dagen, og rolige kvelder og netter i nærheten av fugleleiker som jeg håper å våkne opp til på morgenkvisten.

Antagelig blir det den siste helga i april, men det spørs selvfølgelig litt på snømengden. Jeg håper å være innom store deler av almenningens områder, grovt sett, i løpet av turen. Er det noen som har noen tips om gode fugleleiker, enten orrfugl eller storfugl, er det bare å skrive en melding her på siden. Jeg vet om noen, men absolutt ikke alle... :)

Bilde: Solnedgang over Halvorstudalen. Skumringstimen er balsam for sjelen.

Håper å få lagd en god film av denne turen, som jeg skal legge ut senere. Jeg har store planer for høsten også, men det kommer jeg tilbake til etterhvert...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar